.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عرضه طلا با نشان استاندارد به بازار در گيلان

مديركل موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي گيلان از عرضه مصنوعات طلا با نشان استاندارد و كد سازنده در بازار مصرف اين استان خبر داد.

محمدعلي يوسفي با بيان اينكه مشتريان به دنبال كيفيت كالا و خدمات پس از آن هستند، اظهار داشت: براي گام برداشتن در راستاي كيفي‌سازي نخستين نگاه، استانداردسازي است.
وي با اشاره به اينكه استانداردسازي طبق ميزان توانايي‌هاي صنعت، صنعت‌گران و تكنولوژي تعريف مي‌شود، افزود: بر همين اساس براي آن دستورالعمل تعريف مي‌كنند.

* تدوين استاندارد بيش از 15 هزار قلم كالا در كشور
مدير كل موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي گيلان با بيان اينكه استاندارد بيش از 15 هزار قلم كالا در كشور تدوين شده است، گفت: از 23 خرداد جاري طبق قانون ارتقاي كيفيت، خودرو و ديگر توليدات بايد در برگيرنده يك استاندارد اجباري باشند.
وي ادامه داد: طبق اين قانون تمام توليدات بايد داراي استاندارد ملي، بين‌المللي، منطقه‌اي، كارخانه‌اي و يا خوداظهاري باشند كه در اين راستا تمام هم و غم ما همكاري و همراهي با صنعتگران است.
يوسفي لازمه استانداردسازي را داشتن امكانات و پرسنل خبره و آموزش ديده دانست و بيان داشت: در سال گذشته اداره كل استاندارد گيلان با 12 هزار و 983 نفر ساعت آموزش مسئولان كنترل كيفيت رتبه نخست، در بحث كنترل نازل‌هاي عرضه سوخت با كنترل 10 هزار و 238 نازل رتبه دوم را در بين اداره‌هاي استاندارد كشور كسب كرد.

* استاندارد اجباري توليدات داخلي
وي تصويب طرح توسعه جامع استاندارد در مجلس شوراي اسلامي را در 26 ارديبهشت سال 89 ذكر كرد و افزود: طبق اين قانون كالاي توليد شده در كشور مشمول مقررات استاندارد اجباري بوده و توليد كنندگان موظف هستند در مدت يك سال از تاريخ تصويب قانون نسبت به دريافت پروانه استاندارد براي آن فرآورده اقدام كنند.
به گفته مدير كل موسسه استاندارد گيلان، تمام كالاي وارداتي نيز مشمول قانون مذكور بوده و بايد مورد آزمون قرار گيرند و قابل رديابي باشند.
وي تدوين استانداردهاي ملي، نظارت بر اجراي استانداردهاي اجباري، صدور پروانه استاندارد براي كنترل واحدهاي توليدي و كنترل آنها پس از صدور را جزو وظايف موسسه استاندارد گيلان برشمرد.

* «سيب سلامت» نشان بالاتر از پروانه ساخت توليد
يوسفي «سيب سلامت» را به عنوان نشان از طرف وزارت بهداشت و آموزش پزشكي ذكر كرد و تصريح كرد: سيب سلامت براي اين است كه بگويد يك درجه از پروانه ساخت بالاتر است و براي توليد كننده مشخص مي‌كند كه كالا را طبق يك ويژگي توليد كند تا مصرف كننده ضرر نكند.
وي درباره استانداردسازي طلا در گيلان خاطرنشان كرد: بيش از 70 درصد طلاي گيلان غيراستاندارد است و در اين استان يك‌هزار و 200 واحد طلا فروشي و طلاسازي وجود دارد كه تنها يك واحد طلاسازي استاندارد است.
مدير كل استاندارد گيلان اضافه كرد: مبلغ 3 ميليارد تومان براي استانداردسازي سه واحد طلاسازي در رشت، انزلي و صومعه‌سرا درنظر گرفته شده است كه بتوانند طلاي استاندارد به بازار مصرف ارائه دهند.

* عرضه طلا با كدسازنده و نشان استاندارد در بازار
وي با تصريح بر اينكه با تعزيرات حكومتي در زمينه عدم استاندارد طلا ورود مي‌كنيم، افزود: عرضه طلا با نشان استاندارد و كدسازنده معيار فعاليت خود قرار داده‌ايم و در غير اين صورت واحد مربوطه به تعزيرات حكومتي معرفي مي‌شود.
يوسفي ترويج استاندارد و آشنا كردن جامعه با فرهنگ استاندارد و رسيدگي به شكايات در زمينه استاندارد را از وظايف موسسه استاندارد عنوان كرد.

* افت 24 درصدي كيفيت شلتوك در كارخانه‌هاي برنج‌كوبي گيلان
مديركل استاندارد گيلان، بسياري از كارخانه‌هاي برنج‌كوبي استان را غيراستاندارد دانست و اظهار داشت: يك‌هزار و 870 واحد برنج‌كوبي در استان وجود دارد كه ميزان افت كيفيت شلتوك خارج شده از اين كارخانه‌ها بيش از 24 درصد و دو برابر نرم جهاني است.
وي با بيان اينكه بيش از 50 تا 60 درصد واحدهاي مذكور اصلاح ساختار انجام داده‌اند، بيان داشت: حدود 12 واحد نيز از ما خوداظهاري گرفتند و بقيه واحدها نيز اصلاح ساختار ندارند.
يوسفي خاطرنشان كرد: در راستاي آزمون نمونه‌هاي مختلف، اداره كل استاندارد گيلان داراي 20 آزمايشگاه مجهز در زمينه صنايع مختلف در ساختمان اداره كل، سه آزمايشگاه در نمايندگي استاندارد در گمرك آستارا و يك آزمايشگاه در نمايندگي استاندارد در گمرك انزلي است.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.